To się zateguje
Gry są tworzone, ale nie wychodzą, inne nie zarobiły wszystkich pieniędzy, tylko część, a inne w ogóle nie powstają.
Nintendo ogłosiło datę i godzinę Directa o Switchu 2
VGC: Nintendo confirms Switch 2 Nintendo Direct time
2 kwietnia, ale nie mam pewności co do godziny. Podana jest 14:00 czasu brytyjskiego, czyli prawdopodobnie 15:00 w Polsce, ale nie wiem czy przejście na czas letni czegoś nie przesunie.
Szef EA twierdzi, że Dragon Age nie miał elementów gry-usługi i dlatego za mało zarobił
CD-Action: Szef EA wyjaśnia porażkę Dragon Age: The Veilguard. Powodem ma być brak elementów gry-usługi
Nie ma innych przyczyn, jakby to była gra-usługa to by przyniosła miliony pieniądzorów. Na pewno tak by było, nie zmyślam.
Wielka Brytania nie zastosuje postulatów Stop Killing Games
Eurogamer: Favourite game no longer playable? UK government says it won’t tighten rules to punish publishers who switch off servers
Wielka Brytania nie jest w Unii Europejskiej, więc ta inicjatywa ich nie dotyczy, ale nie miałem pomysłu, jak to inaczej opisać w nagłówku bez rozwlekania się.
Obywatele UK złożyli petycję parlamentarną (nie wiem czy to tak się nazywa, ale to jedna z tych petycji, które coś robią) i rząd musiał się do tego jakoś odnieść.
Skończyło się tak, że temat odrzucono, rząd nie będzie z tym nic robić.
Need for Speed jest odłożony na bok, Criterion pomaga przy Battlefieldzie
VGChartz: Need for Speed Put on Hold as Criterion Focuses on Battlefield - News
OlliOlli World i Rollerdrome nagle zniknęły ze sprzedaży
GamesRadar: Legendary skating games OlliOlli World and Rollerdrome just got yanked from storefronts after less than 3 years, and no one knows why
Obie te gry wydało Private Division, czyli wydawca należący do Take-Two, które to z kolei pozbyło się PD. Krótko później prasa dostała informację, że obie gry wrócą z 2K jako wydawcą.
Kingdom Come Deliverance 2 podoba się recenzentom
Eurogamer PL: Mamy solidnego kandydata do gry roku. Kingdom Come Deliverance 2 z wysokimi ocenami
Może bym się jeszcze nie rozpędzał z kandydatem do gry roku, ale jakby nie patrzeć, to jest to bardzo wysoko oceniana kontynuacja, choć z tego co zrozumiałem, to jeśli nie podeszła wam jedynka, to dwójka raczej tego nie zmieni.
Redaktorka IGN próbuje ustalić, czemu sklepy z grami (te cyfrowe) zalewają śmieci
IGN: ‘I Could Make “Fart Fart Boobie Fart: The Game” and Maybe It Would Eventually Get Taken Down’ - Devs Reveal Why the Consoles Are Drowning in ‘Eslop’
Polecam przeczytać, bo artykuł nie jest niepotrzebnie rozwleczony i są tam głównie konkrety.
Autorka skontaktowała się z kilkoma twórcami i wydawcami, narzekają oni na to, że proces certyfikacji jest niejasny, jeśli jest odrzucony, to rzadko kiedy jest wyjaśnione jak rozwiązać problem, o ile w ogóle jest coś powiedziane. Do tego wielu gdy ktoś już raz zostanie zaakceptowany jako twórca lub wydawca, to kolejne gry są zwykle akceptowane z automatu.
Jest tego więcej, ale nie umiem tego sensownie streścić tak, żeby nie robić z tego podsumowania.
Z lektury artykułu wywnioskowałem tyle, że gdyby producenci konsol i sklepy na PC (Steam, Epic Games Store itd.) wnikliwiej przyglądały się temu, co chcą u nich opublikować twórcy, to skala problemu byłaby znacznie mniejsza.
Firma tworząca SI do testowania gier twierdzi, że SI pomoże zmniejszyć skalę problemu niedopracowanych technicznie gier
Eurogamer PL: Właśnie dlatego dostajemy gry zabugowane na premierę. Twórcy przyznają, że w studiach brakuje kontroli jakości
Co za przypadek!
Eurogamer cytuje artykuł Insider Gaming, który to z kolei przytacza raport firmy modl.ai, w którym to 94% twórców wierzy w to, że SI odegra znaczącą rolę podczas testowania. Zupełnym przypadkiem, drodzy twórcy, mamy tutaj produkt, który to umożliwi.
70% respondentów powiedziało, że nigdy nie wydało gry „bez błędów”. No raczej że nie wydali, zależy też jak kto interpretuje grę „bez błędów”: jeśli jako taką, która nie ma ani jednej luki w kodzie, to jestem przekonany, że taka nie istnieje.
21% twórców twierdzi nawet, że testowanie z pomocą SI jest lepsze niż to robione tradycyjnymi metodami. To pewnie ci, co zapłacili za modl.ai.
Nie twierdzę, że SI nie usprawni jakoś testowania gier czy ich tworzenia, bo może to zrobić, ale takie artykuły to po prostu bycie tubą propagandową.
Wyciekła data premiery Metal Gear Solid Delta
VGC: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater release date leaks via PSN
Datę spostrzeżono w sklepie Playstation - 28 sierpnia. O ile się nie zmieni.
Obniżono wymagania sprzętowe Monster Hunter Wilds i udostępniono benchmark
Rock, Paper, Shotgun: Monster Hunter Wilds brings hope with newly lowered PC requirements, then dashes it with a benchmark tool
Mimo to, zalecane nadal wymagają Frame Generation do grania w 60 klatkach(!) w Full HD(!!). Zresztą Full HD też ma być upscalowane z jakiegoś powodu. Zresztą konfiguracje High i Ultra też są zrobione pod 60 klatek z włączonym generowaniem klatek.
Sugeruje to, że bez FG gra będzie działać na podanych konfiguracjach wolniej.
Capcom udostępnił też benchmark, który pozwoli sprawdzić, czy wasz pecet poradzi sobie z grą.
Steam dodaje ostrzeżenia do porzuconych gier we wczesnym dostępie
VGC: Steam adds warning for ‘abandoned’ early access titles
Może znacie ten problem - kupujecie grę we wczesnym dostępie, bo podoba wam się jej obecny stan i kierunek rozwoju, chcecie wesprzeć twórcę lub twórców, żeby mieli pieniądze na dokończenie produktu, a po jakimś czasie okazuje się, że od dawna nie było żadnej aktualizacji gry czy komunikatu.
Nie jest to nowe zjawisko, wiele gier istnieje w takim limbo. Nie znikają ze sprzedaży, nie są też usuwane ze sklepu, bo gracze domagaliby się zwrotu pieniędzy.
Steam zaczął dodawać ostrzeżenia w opisie gry, jeśli jakaś gra nie była aktualizowana dłużej niż rok.
Nie wiadomo, co liczy się jako aktualizacja i jak twórcy będą obchodzić ten system. Nie wszyscy, ale jakaś część to zrobi.
Insomniac chciał stworzyć Resistance 4, ale Sony odrzuciło pomysł
Insider Gaming: Resistance 4 Was Pitched By Insomniac, But PlayStation Turned It Down
Informację przekazał przyszły… w sumie nie wiem kto, kierownik? Prezes? W każdym razie jakaś szycha z Insomniac w wywiadzie z Kinda Funny Games.
Problemy w studiach Warnera
Eurogamer: Wonder Woman game reportedly “still years away from release” - if it ever launches at all
Monolith tworzy grę o Wonder Woman, ale jeszcze nie jest gotowa na premierę i nie wiadomo, czy w ogóle zostanie wydana.
W 2021 roku ogłoszono, że gra powstaje, ale od tamtego czasu nadal nie wiadomo nic więcej.
Jason Schreier z Bloomberga twierdzi w swoim artykule, którego przytacza Eurogamer, że problemem jest niekompetentny zarząd, który chciał wcisnąć do gry inną markę. Prace nad grą miały też być kilka razy restartowane.
Zarząd zlecił swoim studiom pracowanie nad innymi grami, np. z Flashem, ale potem zmienił zdanie i skasował projekt.
Skasowano Football Managera 25
GamingBolt: Football Manager 25 Has Been Cancelled, Studio Working on Next Release
Twórcy stwierdzili, że gra nie spełniała ich standardów i nie wydadzą w tym roku, zamiast tego skupią się na przyszłorocznej odsłonie.