Nowa konsola będzie mocniejsza od poprzedniej
Ten tydzień opanowały głównie wiadomości, które niewiele wnoszą, przez co nagłówkami sugeruje się, że jest to coś o wiele poważniejszego.
Nie, Sony nie kończy produkcji wszystkich płyt Blu Ray, znikają tylko puste płyty do nagrywania
https://www.pcworld.com/article/2588333/no-sonys-blu-ray-exit-doesnt-spell-the-end-for-physical-media.html
Początkowo był tutaj zalinkowany wpis o tym, że Sony kończy produkcję płyt Blu Ray do użytku domowego, czyli po prostu płyty, które można sobie nagrać, ale potem trafiłem na artykuł PC Worlda, którego nagłówek jest podobny do tego, co sam napisałem i postanowiłem podmienić link.
Wiele portali podało informację o tej decyzji tak, jakby miały zniknąć wszystkie płyty Blu-Ray i w ogóle gry konsolowe na nośnikach przestaną istnieć, ale to nie jest prawda. Ilu z was ma nagrywarkę Blu-Ray w domu i nagrywa na nie rzeczy? Te wszystkie trzy osoby, które podniosły rękę, mogą sobie doradzić na co się przesiąść.
Marvel Snap przez jakiś czas nie był dostępny w Stanach
https://cdaction.pl/newsy/marvel-snap-wrocilo-i-szuka-nowego-wydawcy-tworcy-opublikowali-oswiadczenie
Stało się to tego samego dnia, co ban dla Tiktoka w tym kraju. Nie był to do końca zbieg okoliczności, bo wydawca gry ma powiązania z ByteDance, czyli właścicielem Tiktoka.
Ban został tymczasowo zdjęty, zatem Second Dinner, czyli twórcy gry, postanowili nie marnować czasu i uniknąć powtórki z rozrywki. Zaczęli szukać nowego wydawcy.
Niektórzy twierdzą, że Switch 2 jest tak mocny, że na pewno będą wychodzić na niego gry
https://planetagracza.pl/jak-mocny-jest-switch-2-nintendo-nowa-konsola/
Nagłówek to nie pomyłka, bo artykuł jest jak tłumaczenie się prezesów korporacji - jest tam sporo słów, ale one nic nie znaczą. Przytoczę wam kilka fragmentów.
Najnowsze doniesienia i analizy sugerują, że konsola przyda się nie tylko do gier na wyłączność. Ma radzić sobie świetnie również z produkcjami zewnętrznych twórców, z czym do tej pory (w przypadku “jedynki”) był spory problem.
Na pierwszego Switcha też przecież wychodziły gier innych studiów. Tak, Switch ma mniejszą moc od PS4, nie wspominając już o PS5, ale najczęściej wystarczyło pogłówkować nad tym, jak przeportować grę, a nie tylko dać najniższe detale graficzne i fajrant.
Większa moc obliczeniowa ma zagwarantować lepsze środowisko do tworzenia portów i optymalizacji gier. To sugeruje nam, że sprzęt nie pozostanie w tyle wobec większych konsol Sony i Microsoftu.
Nowa konsola będzie mocniejsza od poprzedniej. Wow, cóż za odkrycie!
Sprzęt nie pozostanie w tyle wobec PS5 i Xboksa Series X? Wątpię w to, bo ten sprzęt prawdopodobnie będzie kosztować mniej niż produkty Sony lub Microsoftu, ale chciałbym się zaskoczyć. Nintendo od wielu generacji nie konkuruje mocą.
Switch 2 będzie miał kompatybilność wsteczną z poprzednim Switchem, więc najprawdopodobniej ma tam jakiś układ Nvidii (może przekonamy się na Direkcie 2 kwietnia), co sugeruje, że może być tam jakiś upscaling, ale dopóki się nie dowiemy, to moje spekulacje są warte tyle samo, co tych wszystkich przytaczanych ludzi, czyli nic.
Nintendo stworzyło wówczas świetną maszynkę do grania, jednak ta nie mogła bezpośrednio konkurować z ofertami gier z Xboksa i PlayStation.
Ta też raczej nie będzie. Z jednej strony w ostatnich latach nastąpił rozwój przenośnego grania, głównie za sprawą sukcesu Steam Decka, ale z drugiej strony nad takimi układami pracuje się przez lata.
Origin od EA się zamyka, nowa EA App nie zadziała na starszych komputerach
https://www.eurogamer.net/ea-origin-app-shuts-down-in-april-will-not-be-missed
17 kwietnia Origin, aplikacja pozwalająca kupować i grać w produkcje Electronic Arts (choć nie tylko) zostanie zamknięta. Od dawna jednak Origin został podmieniony na EA App.
Jeśli jakimś cudem nadal korzystacie ze starej aplikacji, to po zamknięciu nie będziecie mieli wyjścia.
EA twierdzi, że Microsoft kończy wsparcie dla 32-bitowych aplikacji, ale coś mi tu nie pasuje, bo to by ubiło wsparcie dla wielu starych programów, w tym gier.
Zdecydowanej większości z was ten problem nie powinien dotyczyć, bo albo trzeba mieć stary komputer, który nie obsługuje 64-bitowych instrukcji (czyli coś sprzed 20 lat), albo 32-bitowy system, co jest nieco bardziej prawdopodobne, ale to musieliście w takim razie dawno nie reinstalować systemu albo celowo wybrać właśnie taką wersję.
Twórcy Code Violet nie chcą przenieść gry na PC, bo boją się modów… sami wiecie jakich
https://www.pcgamer.com/games/action/developer-behind-the-dino-crisis-spiritual-successor-says-vulgar-mods-are-the-reason-were-not-getting-a-pc-port/
Jeśli nie domyślacie się o jakie chodzi, to ode mnie się tego nie dowiecie (bo jest w artykule).
Jak twierdzą twórcy, nie mają nic przeciwko modom jako takim, ale wiemy jaki jest internet i pierwsze mody, jakie powstaną, nie będą usprawniać gry, tylko zmienią wygląd postaci.
Co prawda mody na konsolach też istnieją, ale jest to zdecydowanie mniejsza społeczność, strzelam że może się to wiązać z wyższym progiem wejścia.
Zresztą nawet jeśli nie zmodują gier, to powstaną inne produkcje.
Twierdza Krzyżowiec również dostanie Edycję Ostateczną
https://www.gamespot.com/articles/stronghold-crusader-definitive-edition-launch-date-announced-trailer-revealed/1100-6528892
Remaster jedynki poprawił grafikę, usprawnił działanie gry na nowszych systemach (skalowanie interfejsu) oraz poprawiono granie po sieci, nie trzeba było już używać metod z początku wieku.
Remaster Krzyżowca idzie nieco dalej, bo dodaje nowe jednostki.
Premiera w lipcu.
Twórcy Poppy Playtime pozywają Google’a za brak reakcji na zgłoszenia fałszywych gier
https://www.eurogamer.net/poppy-playtimes-going-after-google
Jest to podobna sytuacja do Unpacking, o którym wspominałem w przeglądzie z 21 grudnia - Google Play zawiera gry podszywające się pod markę, właściciele praw żądają usunięcia aplikacji wykorzystujących ich własność intelektualną, Google może i usuwa aplikację, ale bardzo szybko wraca.
Twórcy Genshin Impact muszą zapłacić 20 milionów dolarów kary
https://www.pcgamer.com/games/rpg/ftc-says-genshin-impact-deceived-children-and-orders-its-publisher-to-pay-a-usd20-million-fine-and-stop-selling-loot-boxes-to-kids/
Karę wlepiła amerykańska Komisja Łączności (odpowiednik naszego UKE) za umożliwienie dokonywania mikropłatności nieletnim. Dodatkowo HoYoverse zobowiązało się do zablokowania płatności w grze użytkownikom poniżej 16 lat bez zgody rodzica. Nie wiadomo, czy tylko w Stanach, czy na całym świecie.
Tych zarzutów jest więcej, ale wiecie gdzie możecie o tym poczytać.
Skradziono dane twórcom Cooking Simulatora
https://cdaction.pl/newsy/atak-hakerski-na-tworcow-cooking-simulator-przestepcy-zadaja-100-tysiecy-zlotych
Wśród ukradzionych danych mają znajdować się między innymi kod źródłowy oraz baza danych zawierająca dane o pracownikach, klientach itd.
Hakerzy domagają się 100 tysięcy złotych okupu, który ma zostać przekazany w kryptowalutach.
Twórcy potwierdzili, że atak miał miejsce, ale ich zdaniem skala jest inna, bo ofiarą miał paść serwer Discord oraz skrzynki mailowe pracowników, a kod jest bezpieczny.
Take-Two zdejmuje z internetu kolejne mody do GTA
https://www.gamesradar.com/games/action/gta-4-modders-lose-their-youtube-channel-as-take-two-seems-to-continue-its-quest-to-obliterate-every-gta-mod-but-they-still-plan-to-deliver-their-upgraded-vice-city/
Tym razem twórcy moda przenoszącego Vice City do GTA 4 stracili swój kanał na tubie.
Mimo wszystko mod najprawdopodobniej zostanie gdzieś jakoś udostępniony, bo twórcy to Rosjanie.
Odbył się Xbox Developer Direct
https://www.gamespot.com/gallery/xbox-developer-direct-january-2025-all-the-big-announcements/2900-6159/
Szczegóły w artykule, nie będę ukrywał - nie chce mi się tego streszczać.
Grupa Team17 zmienia nazwę na Everplay
https://www.gamesindustry.biz/team17-group-rebrands-to-everplay
Studio tworzące gry oraz wydawca zostają pod tą samą nazwą. Jest to trochę jak z Embracerem, który ma pod sobą np. THQ Nordic czy Plaiona.
TeamSpeak nadal w becie, ale podobno powraca
https://www.gry-online.pl/newsroom/team-speak-powraca-w-odswiezonej-wersji-i-radzi-jak-zrezygnowac-z/zf2c1de
Przez jakiś czas śledziłem rozwój TeamSpeak 5, który przez lata był w wersji beta i nie pojawiła się żadna stabilna wersja. Liczyłem, że będzie jakąś alternatywą dla Discorda.
W pewnym momencie przestałem zaglądać na forum TS, a tu się okazuje, że niedawno przeskoczyli z wersją o 1 numerek to przodu, zatem jest to teraz Teamspeak 6 i nadal jest to wersja beta.
Zobaczymy, czy po latach w końcu wydadzą stabilną wersję.