Pracujesz dla redakcji. Ktoś pisze sensacyjny artykuł. Tydzień później ty publikujesz, że tak naprawdę to nic złego. Czytelnicy wytykają brak konsekwencji. Jak się bronić? Wystarczy powiedzieć „to nie mój artykuł” i problem rozwiązany, można się rozejść.

Valve ma rzekomo coś zrobić z bezsensownymi recenzjami

https://www.eurogamer.net/looks-like-valve-is-introducing-a-new-review-system-to-filter-out-unhelpful-reviews
Początkowo, na fali mema porównującego Dark Souls i Dooma, dodano możliwość oznaczenia recenzji jako „zabawną”, wcześniej można było uznać jedynie, że jest przydatna lub nie.
Reddit wypatrzył funkcję mającą chować recenzje, które nie zawierają oceny gry, a jedynie żarty lub odniesienia do gry, które nic nie mówią osobom z zewnątrz.
Nie wiadomo czy coś z tego wyjdzie.

Remake Maxa Payne’a 1 i 2 wszedł na etap produkcji

https://www.vgchartz.com/article/462021/max-payne-1-amp-2-remake-enters-full-production-control-2-is-in-a-playable-state/
Ciekawe co zrobią z głosem Maxa Payne’a, którym był James McCaffrey i niedawno umarł.
Zatrudnią kogoś innego, wezmą nagrania z oryginału, czy może poproszą o zgodę na użycie sztucznej inteligencji?

Co wiemy o GTA 6?

https://planetagracza.pl/gta-vi-6-informacje-premiera-miejsce-akcji/
Nie musicie klikać, odpowiem wam.
Na razie wiemy tyle, że GTA 6 będzie.
No dobra, Take Two powiedziało, że kiedyś tam w przyszłym roku, prawdopodobnie jesienią.
Jeśli zaś chcecie dowiedzieć się prawdziwych szczegółów na temat nowego GTA, to jak zawsze polecam najbardziej sprawdzone informacje od znanego branżowego analityka.

Studio Ready At Dawn zostało zamknięte

https://www.miastogier.pl/wiadomosc,54515.html
Początkowo tworzyli gry dla Sony, w tym The Order: 1886, potem kupiła ich Meta, żeby robili dla nich gry VR i zrobiło Lone Echo, a teraz zostają zamknięci w ramach cięcia kosztów.

Turcja blokuje Robloxa

https://www.theverge.com/2024/8/8/24216300/turkey-blocks-roblox-instagram
Pod zarzutami wykorzystywania dzieci. W artykule użyto określenia „exploitation”, czyli chodzi o wykorzystywanie w kontekście pracy.
Robloxowi się oczywiście zmiana nie podoba i skomentował to, używając wielu słów, ale to można skrócić do tego, że nie są zadowoleni.

Take-Two ujawniło, kiedy spodziewać się Cywilizacji 7

https://insider-gaming.com/civilization-7-release-window-revealed/
Nie podano dokładnej daty, ale powiedziano, że będzie to czwarty kwartał roku fiskalnego 2025, co w kalendarzu normalnych ludzi oznacza, że będzie to nie później niż 31 marca przyszłego roku.

Nowe karty graficzne Intela jeszcze w tym roku

https://www.tomshardware.com/pc-components/cpus/report-intel-battlemage-arriving-in-2024-arrow-lake-will-consume-100w-less-power-than-14th-gen-overclocking-unaffected-by-latest-raptor-lake-microcode-updates
Przy okazji też nowe procesory, ale po ostatnich wpadkach mają sporo pracy, żeby zapewnić, że nie będzie z nimi problemów.

Palworld spadł na dno, ale jednak nie spadł, czyli brak konsekwencji PPE, które na tym dnie akurat jest od dawna

https://www.ppe.pl/publicystyka/348228/palworld-przezywa-kryzys-nic-bardziej-mylnego.html
Na PPE pojawił się artykuł o tym, że liczba grających w Palworld nie ma większego znaczenia. Nie jest on wart czytania, bo to lanie wody i sporo tekstu o niczym. Nie to jest jednak ciekawe. Jak możemy przeczytać w artykule:

(…) czy oznacza to kryzys gry? Czy projekt od Pocketpair “szoruje po dnie”? Pojawiło się naprawdę sporo różnego rodzaju artykułów i komentarzy w Internecie, które sugerowały upadek, zderzenie ze ścianą czasu, albo - najzwyczajniej w świecie - powolne umieranie. Osobiście uważam jednak, że… Nic bardziej mylnego. Stosunek do zawrotnych 2 milionów jest nieciekawy, ale taka statystyka mocno zakrzywia rzeczywistość. Coś na wzór manipulacji telewizji w okolicach wyborów.

Redakcja PPE najwidoczniej nie komunikuje się między sobą, co publikuje, albo zwyczajnie ma to gdzieś, bo autor artykułu właśnie skrytykował swojego kolegę, który właśnie użył określenia „szoruje po dnie”, co jest ironiczne, bo dokładnie takimi słowami mógłbym opisać poziom artykułów na tym śmieciowym portalu.
Nikt też nie czekał na to, żeby ludzie zapomnieli o poprzednim artykule, bo od publikacji jednego do drugiego minął nieco ponad tydzień.
Komentatorzy zresztą szybko wytknęli tę niekonsekwencję. Autor artykułu twardo stał przy swoim i zaczął bronić się tekstami w stylu „to co, nie można mieć innego zdania?”, albo „nie odpowiadam za to, co piszą inni”.
Typie, załóż sobie własnego bloga i wtedy możesz się nie zgadzać z kim chcesz. Wspomina też o tym, żeby czytać konkretne osoby, a nie portal, ale w takim momencie istnienie PPE traci sens razem z jego wypocinami.
Gadanie głupot zresztą nie kończy się tutaj, bo autor jest oburzony, że ktoś go obarcza odpowiedzialnością za potencjalnie nieprawdziwe informacje opublikowane na portalu, dla którego pracuje. To może, nie wiem… znajdź sobie inną pracę? Jesteś częścią redakcji, skoro coś może być dezinformujące, to może warto poruszyć ten temat wewnątrz? Tylko że wtedy trzeba by było zredukować sensacyjne nagłówki i treść mającą na celu wywoływanie negatywnych emocji… No i w ogóle sprawdzać, co się publikuje, a tego robić nie wolno.
Czy redaktor naczelny w ogóle tam istnieje, czy jest tam tylko dla formalności i liczy pieniądze?

Wracają adnotacje do filmów na tubie, ale w innej formie

https://cdaction.pl/newsy/youtube-udostepnil-opcje-dodawania-adnotacji-pod-filmami
Bardzo dawno temu, Youtube posiadał opcję dodawania adnotacji do filmów. Można było w ten sposób dokonywać korekt, jeśli gdzieś się pomyliliście i nie wyłapaliście tego błędu. Oczywiście było to też nadużywane i filmy były nimi niemalże zasłaniane, w końcu tuba postanowiła się tego pozbyć.
Teraz to wraca, ale forma jest bliższa temu, co ma Twitter.
Na razie nie jest to dostępne w Polsce, a jedynie w Stanach w ramach testów.
Nie wiadomo, czy takie narzędzie będzie dostępne dla twórców, czy tylko dla społeczności.

Reżyser The Callisto Protocol nawciągał się copium i twierdzi, że jakby gra wyszła później, to by była lepsza

https://www.eurogamer.net/the-callisto-protocol-publisher-krafton-insisted-on-releasing-it-too-soon-says-director-glen-schofield
Zdaniem wspomnianego reżysera, Glena Schofielda, gra została wydana o jakieś 3 miesiące za wcześnie, co zmusiło wycięcie kilku przeciwników oraz bossów z gry.
Tyle że ten czas nie naprawiłby innych problemów, które są efektem kiepskiego projektu. Pal licho z walką opierającą się na machaniu gajgą w lewo i prawo, żeby unikać ciosów, ale pałka, która na wyższych poziomach trudności jest nieskuteczna, a broń palna służy głównie do dobijania przeciwników; brak jasnej komunikacji, w którą stronę jest fabuła, a gdzie można poszukać znajdziek; częste przeciskanie się przez szyby wentylacyjne, co ma na celu przykrywanie ekranów ładowania; dwie warstwy poziomów trudności, które w ogóle nie są wytłumaczone.
Spekuluje się, że chciano wydać grę przed premierą remake’u Dead Space, zresztą TPC wyraźnie inspiruje się tą serią.
Jeśli chcecie sami sprawdzić grę, to nie polecam wysokiego poziomu trudności.

Pojawiły się recenzje pecetowego adaptera do PSVR2

https://www.uploadvr.com/playstation-vr2-pc-adapter-review/
Jeśli poważnie zastanawiacie się nad kupnem headsetu lub adaptera, to najlepiej jest kliknąć w źródło, ale w dużym skrócie: w zestawie nie ma kabla DisplayPort, by podłączyć przejściówkę do PC.
Posiadacze kart Nvidii z serii RTX 2000 albo RX 6000 od AMD jej nie potrzebują, bo mogą użyć złącza VirtualLink, które jest tylko tam, nie ma go w nowszych kartach.
Oczywiście, recenzent narzekał na to, że wiele funkcji PSVR2 nie jest dostępne na PC i nie wiadomo dlaczego. Podsumował to słowami „niezbędne minimum”.

Wieści odnośnie Balatro: aktualizacja gry w przyszłym roku i podejście twórcy do marki

https://www.videogameschronicle.com/news/balatros-first-major-gameplay-update-teased-as-it-hits-new-sales-milestone/
Twórca Balatro, LocalThunk, zapowiedział aktualizację do gry w przyszłym roku z okazji wysokiej sprzedaży gry.
Przy okazji odniósł się do możliwości stworzenia gry hazardowej - zasady Balatro są oparte na pokerze (zagrywane układy są takie same), zresztą gra miała nieco kontrowersji wokół tego, mimo że sama gra nie ma nic wspólnego z hazardem.
Twórca podzielił się informacją, iż zapisał w testamencie, że marka nigdy nie może zostać sprzedana do kasyna czy innej firmy trudniącej się hazardem.

Niektórzy nadal chcą wierzyć, że Half-Life 3 powstanie

https://www.eurogamer.pl/valve-pracuje-nad-tajemniczym-projektem-white-sands-gracze-chca-wierzyc-ze-to-half-life-3
Youtuber Tyler McVicker, który zajmuje się wyszukiwaniem informacji na temat tego, co robi Valve, wygrzebał informację o tym, że jedna aktorka pracowała nad „Project White Sands”, połączył kropki i uznał, że to może być kolejna gra z serii Half-Life. Do tego momentu jeszcze brzmi to wiarygodnie, ale nie wiem skąd uznał, że to akurat trójka, a nie na przykład kolejna gra na VR. Próbowałem obejrzeć film, ale szybko odpadłem, transkrypcja też nie pomogła.