Lato to okres, kiedy prasa pisze wyraźnie mniej artykułów. Mało się dzieje, prawie nic nowego nie wychodzi na rynek i dużo częściej są to nudne bzdety o niczym. Tak jeszcze może być przez sierpień, dopiero jesienią coś się zacznie rozkręcać.

Steam dostanie wsparcie gogli PSVR2

https://www.eurogamer.net/steam-app-for-sonys-playstation-vr2-out-in-august
Żadna z funkcjonalności gogli nie będzie dostępna na PC - zero śledzenia oczu, adaptywnych spustów, foveated rendering (renderowanie ostrzejszego obrazu tam, gdzie patrzymy, co wymaga wspomnianego śledzenia gałek ocznych) oraz innych bajerów dostępnych na konsolach.
Część z tych rzeczy musiałaby być dołatana do gry, żeby była dostępna, ale Sony sprawia wrażenie, że nie daje opcji do wykorzystania tych technologii.
Do tego trzeba będzie zamówić adapter, żeby móc korzystać z gogli na PC.

Aktorzy ponownie strajkują, ale tym razem celują w gierkowo

https://www.rockpapershotgun.com/ai-protections-remain-the-sticking-point-for-todays-sag-aftra-game-actor-strike
Ich postulaty są te same co podczas hollywoodzkiego strajku, ich tematyka skupiona jest wokół sztucznej inteligencji i wykorzystywania głosów aktorów w tym celu.

Aktualizacja do Gran Turismo 7 wprowadziła dość zabawny błąd

https://www.ign.com/articles/gran-turismo-7-dev-says-its-investigating-one-of-the-best-video-game-bugs-weve-ever-seen
Aktualizacja 1.49 miała usprawnić fizykę, konkretniej to poprawić zachowanie się samochodu na zakrętach. Gracze odkryli błąd, który sprawia że samochody odbijają się od ziemi niczym piłki kauczukowe, wystrzeliwują się w powietrze i ogólnie dzieją się rzeczy niestworzone.
Twórcy gry poinformowali, że wiedzą o problemie i może on być wywołany przez konkretne ustawienie samochodu w menu o podobnie brzmiącej nazwie. Nie powiedzieli, jakie.

Stalker 2 znowu opóźniony

https://www.eurogamer.pl/stalker-2-zalicza-kolejne-opoznienie-choc-tworcy-tez-maja-juz-dosc-czekania
Tym razem tylko o dwa miesiące, z września na listopad. Nie zdziwię się jednak, jeśli niedługo stwierdzą, że to jeszcze nie ten moment i jeszcze trzeba nieco opóźnić premierę. I potem znowu, i tak w koło Macieju.

Humble Games zostało zrestrukturyzowane poprzez zwolnienie wszystkich pracowników

https://www.vgchartz.com/article/461830/publisher-humble-games-hit-with-layoffs/
To trochę jak Take-Two, którego prezes mówił, że twórcy Kerbali i OlliOlli nie są zamknięci, ale nie odpowiadał na pytanie, co się z nimi dzieje. Tutaj postanowiono dokonać „restrukturyzacji” wydawcy Humble Games (tak, są powiązani z Humble Bundle).
Aż sprawdziłem dla pewności, czy to słowo znaczy to, co myślę, że znaczy i się nie pomyliłem:

restrukturyzacja, restrukturalizacja «zmiana struktury gospodarczej kraju lub przedsiębiorstwa mająca zwiększyć ich wydajność lub funkcjonalność»
Źródło: https://sjp.pwn.pl/sjp/restrukturyzacja;2574102

Zatem zmiana struktury Humble Games polegała na tym, że wszystkich zwolniono. Jak będzie wyglądała nowa struktura firmy? To się jeszcze okaże, a to założywszy, że w ogóle będzie na czym ją robić…

Wywiad Eurogamera z ludźmi pracującymi w PEGI

https://www.eurogamer.net/meeting-the-people-of-pegi-talking-age-ratings-gambling-and-why-their-famous-voice-only-got-200
Jeśli graliście w swoim życiu w jakąkolwiek grę i jakimś cudem nie wiecie co to PEGI, to szybko wyjaśnię - jest to firma przyznająca kategorie wiekowe grom. Jeśli chcecie wydać coś na rynku, to musicie otrzymać od nich ocenę. Niektóre kraje (np. Niemcy) mają własne ratingi, ale w Polsce korzystamy z PEGI. W każdym razie - są w sieci wywiady z ESRB, czyli amerykańską agencją ratingową, a tym razem jest to ktoś z naszego, europejskiego podwórka.